Sleep, don't weep, my sweet love

 
 
It's late and morning is in no hurry
but sleep won't set me free
I lie awake and try to recall
how your body felt beside me
When silence gets too hard to handle
and the night too long
 
 

Minusgrader rensar luften i natt, rensar huvudet. Andetagen bildar små rökmoln och kylan biter i kinderna. Jag trivs i det. Blir irriterad på mig själv för att jag inte finner ro till att njuta av det i år. Framtidsångesten tar överhanden och allt det som är jag liksom försvinner, göms undan. Försöker att carpe diem:a vardagen, försöker att bara vara, samtidigt som verkligheten ger mig käftsmäll efter käftsmäll och lämnar mig mer eller mindre avskärmad från omvärlden. 
Ord från gårdagen ekar i huvudet. Vänner som tar mitt parti och påpekar för andra vad som är mitt bästa, utan att varken fråga eller prata med mig först. Vet inte hur jag ska hantera det. Hela livet har folk i min omgivning påpekat vad som är bäst för mig och vad jag bör/inte bör göra. Flyttade från min hemstad i ett försök att fixa ett nytt liv och försöka bli vuxen, men försöken känns förgäves när historien upprepar sig gång på gång, trots att personerna inte är de samma. 
 
Trots ångest har jag lyckats skrapa fram lite julpynt här hemma. Jag tycker ju det är ganska kul och mysigt egentligen, men tappar liksom motivationen när insikten om att denna julen inte delas med någon dyker upp. Trots fina människor i min omgivning kan jag inte rå för att känslan av ensamhet tar överhand. Ensamheten får mig att tänka tillbaka på det som var och nostalgin i sig hade kanske inte varit så svår att tackla om jag inte vore så sentimental. Inser mer och mer att det gamla har satt djupa spår i mig och det kommer inte gå en enda dag utan att jag drar jämförelser mellan det som var och det som är. Någonsin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0