Vi är sargade människor som tror

 
Strimmor, ge mig en dröm att försaka
Jag behöver en stilla hand
och ge mig fel som jag kan rätta till
och ett annat efternamn
Strimmor, hur många gånger ska våren kunna drabba dig om igen
och ljuga de vackra historierna om den stora kärleken
 
 
 

Ikväll är en kväll då Winnerbäck strömmar ur högtalarna. Jag får ingenting gjort, försöker bara försvinna in i musiken för att tackla ångesten. Ikväll är en kväll då jag saknar min älskade farmor. Finaste farmor. 
Imorgon är det 6 timmars opponering på vår/andras uppsatser, jag orkar inte ens känna oro. Väntar mest på att domen ska falla.
Har insett att jag har en del följare/läsare, men har ingen aning alls om vilka det är. Komiskt egentligen.
 
 
 
 

Strimmorna, ett skitigt fönster mot världen
och en vind som tar sig in
Rymden är så lockande  och len i natt och lika stark som en halva gin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0