Long nights allow me to feel

 
 
When you want more than you have
you think you need
And when you think more than you want
your thoughts begin to bleed
 
 

Otåliga oktober, du är så vacker. Trädens gulröda soldater faller ner mot marken, bildar ett täcke som skyddar den fuktiga asfalten. Vinden biter och graderna sjunker. Det här är min tid på året, jag andas bättre nu. Trivs i mina varma tröjor och converse. Trivs med tända ljus och te med en varm katt i knät.
 
Trots det fina, så river oron i bröstet. Vart ska jag ta vägen och vad ska jag göra till våren? Hur ska jag klara av att börja om, igen? Hur ska jag klara av att stå själv, igen? Framförallt, hur ska jag orka... Men nu är det bara oktober, så jag dricker mitt te och tittar på de gulröda soldaternas dans utanför mitt fönster. Jag andas bättre nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0